We safed the best for last! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole&Cheryl - WaarBenJij.nu We safed the best for last! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole&Cheryl - WaarBenJij.nu

We safed the best for last!

Door: Cheryl&Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole&Cheryl

17 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Veilig aangekomen in het zonnige Thailand! Na dat we onze visa hadden gekregen voor 30 dagen gingen we onze tas halen en eindelijk, eindelijk stond er iemand op ons te wachten haha, na al die vluchten die we al gehad hebben (dit was onze 23ste vlucht) stond er eindelijk iemand op ons te wachten Johan, we slapen namelijk bij een Nederlands stel hier in Phuket zei zijn 30 jaar geleden vanaf Nederland vertrokken naar Thailand en hebben verschillende dingen gedaan maar nu hun 'guest house'. Johan heeft tijdens de 40 minuten auto rit (richting Ban Patong waar zij hun huis hebben) heel veel verteld, over wat zij allemaal hebben gedaan in die 30 jaar maar ook wel een beetje wat we hier kunnen doen, wel zijn het twee bijzondere mensen. Toen we zijn vrouw ontmoette moesten we een beetje aan Ma flodder denken haha maar dan niet zo heel erg hoor, ze zijn ontzettend aardig en willen over alles wat vertellen. De eerste avond want we gingen rond 6 uur rond lopen kwamen we al gouw in de winkelstraat uit (einde van de straat van hun huis) heeeeeeeel veel restaurantjes, massage, kapsalon, tuk-tuks, en zoveel meer! We hebben een restaurantje gevonden waar we wat eten, na het eten gaan we terug naar huis om even de spullen thuis neer te leggen want zo voelt het een beetje thuis! De tweede dag in Thailand brengen we door aan het strand, we zitten toch wel een klein beetje in een bejaardentehuis, iedereen heeft de gemiddelde leeftijd van 75 haha! We gaan na het ontbijt, met lekker kaas, worst, zoetigheid samen met Ria en Jan naar het strand zij laten ons zien waar we wat goedkoper bedjes kunnen huren, het water is erg fris, kouder dan in Langkawi. We besluiten die middag om even te lopen over de boulevard, en een beetje verder te ontdekken, we komen terug met een jurkje en twee bikini's en nog wat goedkoop en leuk winkelen dat kan in zowel Maleisië als in Thailand, beide het nieuwe NY! Phuket is een grote stad, eigenlijk zitten we in Ban Patong wat ik al zei maar het is toch Phuket. Johan komt ons rond het einde van de middag ophalen op het strand omdat we een scooter hebben gehuurd voor morgen alleen wist pen wij niet dat we et Johan hadden afgesproken gelukkig was het niet ver dus we konden even onze spullen pakken en naar hem toe lopen, gratis op het strand gelegen want niemand kwam met ons afrekenen, ach we gaan hier toch niet meer naar toe.

Woensdag 22 januari, gisteren zijn we even de stad in geweest en wat gedronken we wisten niet dat het hier zo druk was, we hadden wel al veel mensen gezien maar in deze straat stikte het van de mensen, er mogen hier ook geen auto's rijden, dus des te meer mensen er kunne lopen, het stikt hier van de Russen, Duitsers en ladyboys (1 pot nat) we belanden in de tijger bar, waar we naar binnen worden gesleurd en aan een tafel gezet worden, tussen de paaldansers, zowel man als vrouw (het en zij) we hebben de grootste lol gehad, en erg genoten van alle rare mensen die je ook hier weer heb rond lopen, uiteraard ook de lekkere hapjes die er tussen zaten we hebben het niet laat gemaakt want vandaag zijn we met de scooter weg geweest, we gingen eerst tanken Johan bracht ons hierheen vanaf hier zijn we zelf verder gegaan, 1ste stop Tiger Kingdom vandaag gaan we met zo een hele grote tijger op de foto wel een beetje eng, maar ook wel weer niet er zijn al zoveel mensen geweest die het gedaan hebben en tot zover hebben wij nog geen nare berichten gehoord, we zijn eerst even een rondje wezen lopen even kijken naar alle tijgers en het is eigenlijk best zielig, maar ja we hebben het kaartje nu al gekocht dus we gaan samen die kooi in, ik ging als eerst en hij was best zacht maar hij stonk wel als de neten, hij sliep dus dat was wel jammer na mij ging Cheryl die vond het wel een beetje spannend die was bang dat als ze iets zou doen hij naar achter zou bijten of wat dan ook, het is ook wel een hele grote tijger hoor. Na dat we 100 foto's hadden gemaakt gingen ze een tijger wakker maken zodat dat wat leukere foto's waren en op deze foto's heeft iedereen ze ogen open! Toen onze tijd om was gingen we terug naar de scooter waar we naar onze volgende stop gaan, the big Bhudda we missen bijna de afslag en krijgen heel wat getoeter om onze oren omdat we in een keer overstaken en door rood reden, maar ach het mag en kan allemaal hoor nier in Thailand onderweg komen we heel veel olifanten tegen maar zijn maar 1 keer gestopt bij olifant Lucie die we bananen hebben gegeven en waar we mee op de foto mochten, vanaf dat moment vond ik het eigenlijk wel heel sneu want deze olifant zat maar aan een hele korte ketting en dat vond ik toch wel zielig maar we hadden haar heel veel bananen gegeven dus ze was lekker verwend, daarna mochten we ook nog op de foto dus dat was ook heel erg leuk, verder de berg omhoog, hoe hoger we kwamen hoe steiler het werd maar wel met een heel mooi uitzicht over de stad, helaas werd de Bhudda gerenoveerd dus we konden niet zoveel mooie foto's maken we hebben lekker een kokosnoot gedronken en zijn daarna weer verder gegaan vanaf hier gingen we langs de kust rijden, Rawai beach, Kota en nog iets geloof ik makkelijke namen hebben ze hier niet hoor, tegen het einde van de dag kwamen we weer terug in Patong, waar we de scooter terug hadden gebracht en nog even snel door de winkels waren gelopen end daarna naar huis we zijn moe, gebroken, zo niks meer gewend! Die avond eten we bij een tentje om de hoek lekker eten en erg gezellig. We hebbend de aankomende dagen allemaal maar dingen op de planning staan, dus we gaan vroeg naar bed want morgen moeten we weer vroeg op. Oh ja ik zal proberen om van elke dag een nieuw stukje te maken want ik ben bang dat dit een heeeeeeeeel lang verslag gaat worden!

Donderdag 23 januari vandaag gaan we naar James Bond. Nee niet in persoon zelf, al weet ik niet eens wie het is want hij wordt elke keer door iemand anders gespeeld toch?? Maar in ieder geval we gaan naar James Bond eiland, we worden om 9:15 opgehaald, niet heel vroeg dit keer maar dat heeft te maken met eb en vloed. We worden op tijd opgehaald maar moeten bij het eerst volgende hotel al meer dan een half uur wachten, de beste mensen lagen nog in bed dus moesten wakker gemaakt worden, heel vervelend als je op iemand moet wachten, de personen die hier na opgehaald worden zijn ook niet erg vlot maar geen half uur wachten, het duurt ongeveer een uurtje voordat we bij de haven zijn waar we met de boot zullen vertrekken naar James Bond Island om 11 uur komen we aan in de haven, voor we eindelijk op de boot zaten was het half 1 ze zijn zo lekker vlot hier. Op de boot ontmoeten we al snel de eerste mensen, drie mannen uit Turkije en een stel uit Israel, leuke mensen waar we de hele dag eigenlijk een beetje mee hebben rond gehangen, bij de eerste stop gaan we per twee in een klein rubber bootje, waar we mee een grot in gaan, hier kon je de stalagmieten en nieten en tieten ;) van de grot zien, ondanks we dit al een paar keer gezien hebben tijdens onze reis blijft dit fascinerend en verveelt het niet, oké een beetje eentonig misschien maar met wat apen der bij is het weer een heel ander gezicht, een rots midden in de oceaan met 10 apen. Als iedereen is geweest gaan we verder, weer gaan we van de grote boot af om een rondje te maken tussen wat rotsten door, een rots lijkt op een phirania en een andere rots word james bond 2 genoemd omdat hij er op lijkt we stopen hier iets langer omdat het een groter rondje is en sommige mensen even willen zwemmen als iedereen weer aan boord is krijgen we lunch, rijst, noodles, kip, vis, patat, uienringen van alles. De hele dag door drinken en fruit, dat is ideaal hier van een trip je hoeft echt helemaal niks mee te nemen ja een fototoestel, handdoek, bikini en gezelligheid :)! Nu zijn we onderweg naar James Bond Eiland, waar we met ze alle in een andere boot gaan die ons naar de kleine pier brengt waar alle dames hun kraampjes hebben uitgestald met allemaal sieraden, we hebben hier een uur om rond te lopen en te ontdekken, niet veel te zien op het eiland de zon is aan de andere kant dus we kunnen ook niet in het zonnetje liggen, we maken wat foto's zoals gewoonlijk en lopen een beetje rond, de tijd gaat snel en voor we het weten worden we weer geroepen en moeten we naar de boot waar we naar nog 1 stop gaan de laatste stop vlak bij het grote eiland, hier mogen we weer zwemmen en over het strand heen lopen, het water is koud omdat het al einde van de dag is en ik ga nu het water niet meer in want dan blijf je koud, een paar jongens doen het wel die springen van de boot en zwemmen naar het eiland. Om 5:30 geloof ik komen we weer aan in de haven waar alle busjes netjes in een lijn staan opgesteld, we zeggen iedereen nog even gedag en gaan dan ons busje in best een beetje moe van de dag maar zeker een heerlijke dag gehad, als we weer bij Johan en Martine thuis aankomen gaan we wat eten en daarna naar bed want morgen worden we echt vroeg opgehaald.

24 januari 2014 07.45 ontbijt, wauw ik weet niet of we eerder zo vroeg ons bed uit zijn geweest sinds Uluru waar we der uit moesten om 4.30 ofzo voor zonsopkomst, maar vandaag hebben we weer een drukke dag voor de boeg met heeel veel leuke dingen, Martine had het ontbijt al klaar staan voor ons weer lekker een boterham met echte kaas, en lekkere vleeswaren, smeerworst en salami jammie! Ik denk dat als ik ooit naar het buitenland emigreer het of iet verder is dan rij afstand van Nederland of er moet elke maand zeker iemand komen of een boot of vliegtuig met ons eten, begrijp me niet verkeerd hoor hier in Thailand kun je lekkere ten maar ik kan niet wachten tot ik papa en mama's eten weer voorgeschoteld krijg een lekkere stampot of een lekker kopje erwtensoep! Maar goed terug naar de ochtend van 24 januari als we klaar zijn met ontbijt word er gebeld dat we te laat zijn voor het busje die staat al op ons te wachten, dus Johan ging er snel heen en wij gingen snel onze spullen pakken want vandaag gaan we eindelijk onze welverdiede olifanten jungle tocht maken! Toen we in Bali waren had Cheryl het er al over hoe graag ze het wilde doen! Aangezien ze bijna jarig is en ik dit al een tijdje in me hoofd had om haar dit als een van haar kado's te doen was ze vandaag alvast een beetje jarig! Met ballonnen en al gaan we de bus in we waren te laat dit keer maar dat was niet onze fout want ze hadden de verkeerde tijd opgegeven dus we moesten haasten na het ontbijt, toen we in de bus zaten moesten we nog een paar mensen ophalen voor we aan onze tour begonnen. Onze eerste stop was bij een ananas boerderij ze hadden hier zo ontzettend veel ananassen niet normaal, normaal heb je mijlen rijstvelden maar hier hebben ze dat met ananassen. We moeten van het eiland af om in het gebied te komen waar we de rest van activiteiten zullen gaan doen! Eerst gaan we een uur varen op een bamboe bootje, net net Italië maar veeeel mooier maar op dezelfde manier alleen niet hetzelfde bootje door de stille wateren van Thailand get it ;)? Het is een leuk tochtje onderweg zien we een slang, schildpadje en heel veel kokosnoot bomen en bananen bomen! Aan het einde van de rit krijgen we wat te drinken en kan je je foto kopen dat doen we ook! We gaan verder en gaan door naar
de volgende stop, de parelfabriek, met nog een beetje natte kont gaan we weer in ons broekje om te zien hoe ze parels maken. Eigenlijk best zielig, ze openen de oester om er een neppen parel in te doen om zo ervoor te zorgen dat de parel in de oester zijn vorm krijgt en als dat zo is dan wordt de oester dood gemaakt en de schelpen worden gehouden want daar zit de parel in, als je wil weten of een parel echt is of nep is kun je twee parels tegen elkaar aanwrijven zo weet je of die echt is of niet als je namelijk ruw en zand voelt is die echt glijden ze over elkaar ben je genept ;)! We lopen een rondje door het museum en ook hier is natuurlijk een hele winkel gebouwd waar je zo in loopt, een winkel met natuurproducten olie, zalf weet ik veel wat allemaal en een winkel met parelkettingen, oorbellen, ringen etc. We hebben het al gouw gezien hier en gaan we terug naar de auto waar iedereen zich al verzameld heeft. Het is lunch tijd, hij brengt ons naar een restaurant aan de zee waar we wel mogen kiezen in wat we willen drinken maar niet in het eten, dit werd na nog geen 2 minuten al geserveerd, rijst met kip en cashew noten, en barracuda geloof ik oh en er was nog een soep met kip en kokosnoot we zijn allemaal vol en klaar om weer verder te gaan nog even snel plassen iedereen en dan hup de bus weer in op naar de volgende stop, schildpadden reservaat dit reservaat ligt in een beveiligd gedeelte waar ook het wrak van de tsunami is te zien de schildpadden worden gered van vissers en andere jagers we zien schildpadden die iets hebben maar ook grote volwassen en baby schildpadden nu ik kan nu wel zeggen dat ik genoeg meer dan genoeg schildpadden hebben gezien. Eindelijk gaan we nu naar de olifantjes toe waar we zolang al op hebben gewacht als we aankomen staan alle olifanten al klaar om ons te blij te maken met een ritje, er is ook een baby olifant daar gaan we eerst even heen sommige mensen hebben bananen gekocht om ze te voeren wij maken foto's en gaan dan naar onze olifant, helaas geen hele grote maar een kleintje, cheryl gaat als eerste op ze nek zitten en ik wordt vast gebonden in het mandje dat op ze rug zit, het is het meest hobbelige ritje dat ik ooit heb gehad, maar wel ontzettend leuk om te doen, het is een kort rondje wat we maken maar wat wel stijl omhoog en naar beneden gaat maar heel erg leuk! Als we die meneer 200 Bath gaven nam hij de hele tijd foto's nou dat hebben we dan maar gedaan. Toen we klaar waren ging de baby nog even in het water spelen dit was leuk om te zien hij ging ook nog water spuiten met ze slurf zo schattig. Eigenlijk zijn we nu wel een beetje moe, maar we zijn nog niet klaar voor vandaag want we gaan nu naar een kleine dierentuin waar ze ook weer dieren hebben die ziek of zwak zijn of gewoon goed behandeld worden hier ipv in de natuur, onzin eigenlijk want een beestje is beter af in ze eigen vertrouwde omgeving om voor zich zelf te zorgen maar misschien is dit wel beter om hem langer in leven te houden. We zien beren, krokodillen, apen met 1 arm, blind vogels en andere diertjes we maken een kort rondje voor we weer terug gaan naar de bus, op weg terug naar huis eerst stoppen we nog bij de apen grotten maar hier blijven we in de auto zitten we hebben nu al zoveel apen gezien dat het nu niet meer hoeft van ons, als iedereen weer terug is stoppen we nog een keer bij de fruit markt, waar we fruit kunnen halen maar 1 persoon gaat uit de auto de rest blijft ook allemaal zitten iedereen heeft het nu wel een beetje gehad, om half 8 ongeveer komen we thuis aan en zijn we moe, we gaan wat eten en lopen nog even langs wat winkels maar gaan al snel naar huis onderweg kwamen we nog wel het stel uit Israel tegen die met ons mee was op de boot zij gingen wat drinken en vroegen of we zeker wisten dat we niet mee wilde maar dat wisten we 100 procent zeker, morgen gaan we weer vroeg op want morgen gaan we weg van Phuket op naar Party eiland Phi Phi.

Zaterdag 25 januari om 11 uur vertrek de boot vanaf het ene eiland naar het andere eiland. Phi phi is vandaag onze bestemming voor de aankomende drie dagen. Vanmorgen hadden afscheid genomen van het bejaardenhuis ;), maar ook weer niet helemaal want we komen nog een dag terug. Voor ons gevoel gaat de reis best snel, maar als we eenmaal aankomen op het 'party eiland' en onze tassen in de kamer hebben gezet is het al half 4! Die meiden die we ontmoet hadden in Maleisië zien we hier weer zo leuk om elke keer weer eiland tegen te komen die je al ontmoet hebt zij hebben al wat gegeten maar wij schuiven aan om even wat te eten. We hebben over wat we in de tussentijd naar Langkawi allemaal gedaan hebben, en besluiten om vanavond eens lekker te gaan feesten. De dag was al om dus we hebben eigenlijk niet meer zoveel gedaan, douche genomen en zijn een beetje rond wezen kijken en daarna maar een licht avondmaal genomen waar we weer met de meiden hadden afgesproken. Na het eten hebben we nog even gewinkeld langs de kleine winkels die daar allemaal uitgestald waren, het deed ons denken aan de Gili eilanden alleen dan met nog meer mensen op een klein eiland. Van de tsunami was nog weinig te zien alles is weer opnieuw opgebouwd en ziet er misschien nog wel beter uit dan dat het was, nou daar gaan we hoor na al onze alcohol verhalen komt hier denk ik de beste, we beginnen om 8 uur met onze eerste 'Bucket' oké dit is dus iets typisch Thais maar vooral erg bekend op phi phi, in australie heb je de goon maar hier in Thailand hebben ze de Bucket, letterlijk een emmer vol drank. Ik ga voor de strawberry mojito, cheryl en Sophie nemen een mango daqueri en Hannah neem Vodka met soda... Al gouw belanden we op de stoep bij een winkel voor de deur daar waar we in Indonesië nog zeiden nou dit ga ik echt nooit doen zaten we nu toch echt met alcohol op de stoep, al snel ontmoeten we twee jongens 1 uit Canada en de ander uit USA, ze komen bij ons zitten en hebben ook en Bucket, niet veel later is de eerste op en besluiten we om een tweede te gaan halen, ondertussen zijn we al op het strand beland waar de nodige vuur shows gegeven worden. Die tweede hadden we niet moeten nemen, Sophie was de eerste, daarna Cheryl en daarna ik Hannah was de enige die niet overgegeven heeft charmant oh neeeeeee, nieuwe herinneringen oh yeah!! Volgende dag, 26/01/2014 SKIP DEZE DAG, WE VERGETEN DEZE DAG NOOIT MEER. We moesten verhuizen naar wen ander hotel, nou ik kan jullie vertellen dit waren de zwaarste 45 minuten in mijn hele leven om 5 uur hadden we ontbijt en km 9 uur lagen we weer in bed ;)! Prima dag op Phi Phi. Maandag 27 januari ik ben zo blij dat we ons beter voelen dan gisteren, gisteren was echt een zwarte dag maar vandaag voelen we ons weer 100 procent en zijn we klaar om op een boot trio te gaan en rond het eiland te varen en opzoek te gaan naar de mooie plekjes. Onze eerste stop is al snel nadat we de haven hebben verlaten in een echt Thais bootje samen met 6 andere gaan we vandaag de mooie plekjes zien, eerste stop is een stuk strand waar de apen over het strand lopen en langs de rotsen naar beneden komen voor eten. De volgende twee zijn plekken waar we kort stoppen en waar we lang varen voor wat foto's daarna gaan we het mooie heldere water in om te zwemmen, snorkelen doen we op de volgende plek en daarna gaan we naar Maya Bay ook varen we nog langs een grot, viking cave hier wonen 15 mensen in die geen gas water en licht hebben ja licht van zak lampen denk ik want in een rots zit geen stopcontact ;)! Maya Bay is een mooi eiland, verscholen achter een grote rots het is een nationaal gebied en we moeten ook entree betalen om er op te mogen we blijven hier een uur, helaas geen zon meer wamt die is al achter de bergen, na een uur op het strand te hebben relaxed gaan we nog een keer stoppen om te snorkelen, hierna gaan we naar zonsondergang kijken voor we weer terug naar de haven gaan, vanavond hebben we een rustige avond en gaan we vroeg naar bed. We hebben besloten om niet meer terug te gaan naar Phuket, want vanaf hier gaat er ook en boot-bus-boot naar Koh Samui een nieuw eiland alleen ligt deze in de golf van Thailand.

Dinsdag 28 januari 2014. Op naar onze nieuwe bestemming we vertrekken vandaag met de boot vanaf Phi Phi naar Krabi weer terug naar het vaste land de boot reis duurt ongeveer 1,5 uur voor we in Krabi aankomen, we zijn vanmorgen om 10 uur vertrokken vanaf het hotel, de boot ging om half 11, maar zoals gewoonlijk niet op tijd niet veel later hoor maar niemand rijdt hier op tijd, om half 1 gaat de bus vanaf Krabi we gaan nog snel naar de wc en hebben een heerlijk vers broodje gehaald voor onderweg. De bus reis is ongeveer 3 uur en dan nog een uur met de boot van Surat Thani naar Koh Samui, het eerste eiland dat we zullen bezoeken dat aan de rechter kant van Thailand ligt. Koh Samui is het grootste eiland van de drie, en ik denk ook wel het eiland waar het meest te doen is. In de tuk tuk vanaf de haven ontmoeten we drie jongens uit zweden, ze zaten al bij ons op de boot sinds Phi phi maar we hadden nog niet gesproken met elkaar, we besloten om met hun mee te gaan aangezien ze hier al een keer waren geweest we vonden al snel een accommodatie, de kamer was basic en stonk naar rijst en in de badkamer naar popcorn haha, maar we kunnen hier best blijven. We hebben even onze tassen in de kamer gezet en we zijn daarna wat gaan eten met de jongens super gezellig en goedkoop gegeten die avond, onze kamer kost overigens maar 8€ per persoon per nacht, Thailand is zo niet te vergelijken met de rest van de plekken waar we geweest zijn alles is anders de kamers, de natuur, het vervoer, het eten, niks is te vergelijken. De jongens vragen of we met ze mee uitgaan die avond we zijn wel weer in voor een feestje haha we zijn bijgekomen van Phi Phi we maken ons klaar en gaan daarna naar de kamer van de jongens waar zich nog meer zweden hebben verzameld, al snel zitten we weer aan de alcohol en worden de kaarten te voorschijn gehaald een drank spelletje om in de sfeer te komen en je voelt je weer een backpacker, jong en wild hihi. We hebben een leuke avond uit gehad en de volgende dag een lekkere sleep in :)! Na een laat ontbijt te hebben gehad zijn we naar het strand gegaan waar we een rustig plekje hadden gevonden en nog een paar zonnestralen hebben gehad. Eigenlijk wil ik jullie heel veel vertellen maar de dagen hierna hebben we alleen maar op het strand gelegen en zijn we nog een keer uitgeweest, oh ja wel hebben we allebei nog een massage genomen gewoon omdat het lekker is en goedkoop alleen deze was niet zo heeeeeel lekker we gingen voor de rug, schouder en nek massage alleen leek deze een beetje op een Thai massage nou ik kan je vertellen dat we allebei in houdingen hebben gelegen waar we het bestaan niet van wisten, hihi we waren wel lekker gekraakt en we roken lekker naar tigerbalsem. We zijn in totaal 5 dagen op Koh Samui geweest.

Zaterdag 1 februari 2014. WAUW het is al februari, voor jullie zal een jaar wel niet snel gegaan zijn om ons zoveel te moeten missen maar voor ons is dit jaar voorbij gevlogen, we hebben nog steeds een kleine twee weken te gaan maar toch de tijd is gevlogen. Vandaag gaan we naar Koh Phanang, een wat kleiner eiland dan Koh Samui maar wat dichtbij ligt ongeveer 30-45 minuten met de ferry en we zijn weer op een nieuw eiland. Als we van de boot afkomen staan ze ons weer netjes op te wachten om je met een taxi weg te brengen, dit keer besluiten we alleen om te gaan lopen omdat we eigenlijk iedereen zien lopen vanaf de haven het is nog een beetje wennen waar we heen moeten maar al snel vinden we wat hotels/guest houses maar allemaal zijn ze erg duur, uiteindelijk zijn wij die twee backepackers die met onze rugzakken over het strand lopen altijd als we iemand zien lachen we een beetje en weten we dat ze of verdwaald zijn, of iets zoeken, of het gewoon leuk vinden om met die rugzak te lopen (wat we ons zo niet kunnen voorstellen)! Maar goed wij vinden uiteindelijk een hostel, helaas geen eigen kamer dit keer maar goed we zitten met twee andere meisjes in de kamer dus het was niet heel erg we boeken voor twee nachten om te kijken of we langer willen blijven of niet, we zitten in Haad Rin eigenlijk het eerste stadje vanaf de haven we hoorde van iedereen dat je hier kon uitgaan, de leukste feesten waren en de bekende half moon en full moon party's alleen helaas jammer pech gehad was de eerste volgende half moon op de 7de en de full moon op de 14de beide dagen zijn te laat voor ons om hier nog te zijn. Na de eerste dag/nacht hebben we besloten om niet langer te blijven dan twee nachten, dit eiland is saai als je er niet zo een goed feestje kan meemaken je hier niet lang hoeft te blijven dus overmorgen gaan we weg op naar het laatste eiland Koh Tao.

Maandag 3 februari, ondertussen liggen we geloof ik al twee weken achter elkaar op het stand, op de olifanten rit, de boot reizen, de bus reis en de tuk tuk's hebben we niet veel bijzonders gedaan en voor mij is het nog wen week genieten op het strand want Cheryl gaat hier vandaag met haar duikbrufet beginnen. Op de boot ontmoeten we pingpong hihi grappige naam hè ;) ja dat vonden wij ook maar goed zij biedt ons een gratis rit aan naar Sairee beach waar het 'Ko Tao leven' te vinden is. Als we aankomen bij de duikschool neemt Cheryl haar beslissing om hier toch te gaan duiken, ze wilde eigenlijk duiken met een Nederlandse instructeur gewoon omdat dit makkelijker is als je dan iets wilt weten waar je het engelse woord niet van weet kan je dat altijd even in het Nederlands vragen, maar goed geen Nederlandse instructeurs hier en in het engels kan ze het ook prima dus ze heeft besloten om hier te duiken en vandaag te beginnen, om 4 uur moest ze beginnen met haar theorie we hadden de tassen in de kamer gezet en waren met onze leuke taxi terug gereden (foto komt later)! Cheryl ging studeren en ik ging naar het massage salon op de andere hoek, waar ik lekker een massage had genomen en een manicure en pedicure zo een slecht leven, ik had tegen haar duik instructeur gezegd dat hij moest zeggen dat ik daar was, maar hij had het tegen iemand anders gezegd dus eindstand ik zat op haar te wachten en zij was naar mij aan het zoeken, want ik had de sleutel. We gingen maar eens opzoek naar een restaurant om te eten, want dat hadden we nog niet gedaan en ondertussen was het etenstijd onze vriendinnen Hannah en Sophie waren ook weer hier op Koh Tao daar hebben we die avond nog even mee rond gelopen en hebben daarna afscheid genomen want nu zien we elkaar echt niet meer. De volgende dag ging Cheryl verder met haar Theorie en ik ging naar het strand, eerst al alleen ontbeten zo saai, en toen ook nog eens alleen op het strand remy alleen op het strand want er lag ook nog eens niemand bij me, ook moet verkeerd eigenlijk maar niet zo gezellig. In de middag ging ik even kijken bij Cher, ze moest namelijk duiken in het zwembad, toen ik aankwam waren ze net begonnen met aankleden en klaar maken voor het zwembad, ik had wat foto's en filmpjes gemaakt en ben daarna maar weer naar de kamer terug te gaan. In de ochtenden is het nog wel uit te houden maar in de middag is het toch zo heet dat is gewoon niet leuk dus ik ben in de kamer gaan zitten en heb een stuk van dit blog geschreven (nu zitten we op de boot naar Chumporn, het vaste land en schrijf ik de rest). Toen Cheryl later kwamen deden we weer waar we goed in waren, even de dag doorgesproken, douchen en naar een restaurant lopen dit keer hebben we gekozen voor een tapas restaurant alleen nemen we allebei geen tapas, haha het eten is hier erg gevarieerd dus de rijst en noodles hebben niet elke keer onze voorkeur, eigenlijk valt het nog best mee hoe veel we het hebben gegeten, we eten vooral salades, lekkere broodjes, pasta, pizza eigenlijk van alles. Die avond gaan we vroeg naar bed wamt morgen gaan we allebei de zee op zij duiken, ik snorkelen!

Woensdag 5 februari, voor de eerste keer duiken in de zee dat is wat Cheryl vandaag gaat doen, en dat wil ik natuurlijk niet missen. Ik ga mee om foto's te maken voor zover dat kan en ik ga mee om te snorkelen lekker een dagje visjes kijken omdat ik ga snorkelen gaat er iemand met mij mee Nick, makkelijk zou zeggen Nick en Nicole maar hij noemt me Nicola, elke keer als hij me roept, roept hij twee keer omdat ik altijd even moet nadenken. De eerste keer dat Cheryl gaat duiken duurt heel lang voor ze het water in is, Nick en ik besluiten om al vast te gaan, helaas is het water niet zo heel helder en kun je niet echt heel ver kijken. Na alle plekken waar ik ben wezen snorkelen was deze ook niet heel bijzonder, het was wel mooi hoor maar ik heb zoveel plekken gezien dat je op een gegeven moment je favoriet heb en daar is dan niet meer zo makkelijk overheen te komen, maar goed nadat we een uur ongeveer gesnorkeld hadden gingen we terug naar de boot we hadden dorst en een beetje moe, Cher kwam net boven dus had even snel de camera gepakt alleen had ze het niet door, ze vond het echt geweldig zo anders dan in het zwembad echt heel erg leuk gelukkig maar! De tweede keer dat ze ging duiken en ik ging snorkelen gingen we naar de andere kant van het eiland, dit keer gingen we wel wachten tot zij gingen duiken ik wilde kijken hoe ze naar beneden gingen ook al kon ik geen foto's maken is toch een leuk gezicht. Nick en ik hadden ook nog een lunch, daar waar iedereen geloof ik van heeft gegeten we hadden luxe, en de duikers hadden honger. Toen we gingen snorkelen de tweede keer was het wel al mooier dan de eerste keer, we zijn ook nog heel dicht bij het verboden strand geweest, nou ja verboden je moet 100 Bath betalen om der overheen te lopen of om er überhaupt op te staan wij hebben het met onze tenen aangeraakt hihi. Toen we iedereen terug zagen komen van duiken besloten wij ook maar terug te gaan voor ze zonder ons weg gingen terug weg moesten we tegen de stroming in zwemmen dit blijft toch altijd een opgave ;)! Het was een leuke dag, en heb veel gezien maar wel een beetje moe. We doen het die avond nog even rustig aan, en gaan al weer vroeg na het avond eten terug naar huis want morgen gaat Cher duiken om 6.30..... Nou ik heb al aangekondigd dat ik niet mee ga, alhoewel ik de volgende ochtend ook wakker was toen zij weg ging, de lichten gingen aan en ze had niet het meest stille bed hihi maar het maakte niet uit want ik draaide me nog een keer om en sliep weer lekker een paar uur verder toe ze weer terug kwam was ik met me blog bezig zijn we gaan brunchen en daarna weer terug gegaan want cheryl wilde even naar bed, toen het rond 5 uur was zijn we gaan douchen en klaar maken want vanavond gaan we partyennn!

Cheryl had afgesproken om met iedereen van het duiken te eten bij de duikschool en om de foto's die de laatste dag waren gemaakt te bekijken. Op 1 jongen na was iedereen er, maar geen foto's, die kregen ze alleen op dvd, dus die kunnen we thuis pas zien want er gaat geen cd in de ipad :)! We hebben gegeten en zijn toen overgegaan op de alcohol, we hebben wat spelletjes gedaan, met alcohol en zijn daarna uit gegaan. Om half 2 had ik er genoeg van genoeg alcohol en voelde me een beetje draaierig, haha dus ben terug gegaan maar de kamer Cher bleef nog, en kwam later thuis wel misselijk ook net iets te veel in het glaasje gekeken, de volgende dag was ze niet lekker en hebben we in de kamer doorgebracht, geen alcohol meer voorlopig zou je denken. Nou de volgende dag gisteren was het vrijdag en vandaag dus zaterdag we zijn wel naar het strand geweest vandaag en hebben lekker een rustige middag gehad maar in de avond hebben we wel weer twee drankjes gedronken, we hebben het netjes gehouden dit keer, en gewoon lekker Bailys voor allebei een goed drankje! Zondag 9 februari vandaag gaan we naar Shark Bay, hier zou je als het goed is haaien kunnen zien en dat gaan we uit vinden na het ontbijt nemen we de taxi naar beneden, ongeveer 10 minuten met de auto we wilde eigenlijk met de boot maar dit was wel een beetje duur met de auto was het goedkoper dus we hadden afgesproken dat hij ons om 5 uur weer kwam ophalen. We hadden een snorkel gehuurd en zijn de zee opgegaan, het was een flink stuk zwemmen we hadden geen flippers dus we moesten zwemmen maar we hebben wel haaien gezien, en andere vissen heel veel grote, kleine van alles er was ons verteld in de duik school waar we de snorkel hadden gehuurd dat er ook schildpadden waren maar die hebben we niet gezien. Cheryl had gisteren avond trouwens een nacht duik gedaan, heel vet! Hier had ze wel een schildpad gezien en een Sting ray (rog) en ook nog meer vissen dus die had wel een schildpad gezien, mazzelaar altijd leuk om een schildpad te zien! Na zo'n 2 uur in het water te hebben gelegen was mijn ruggetje weer mooi gekleurd, toen we thuis kwamen was ik zo rood als een kreeft! Gelukkig had ik van Den hele goeie aftersun gekregen en vandaag is het al veel minder gisteren was onze laatste dag in Koh Tao, we hebben echt een hele leuke tijd hier gehad en vinden het jammer dat we nu weer op de boot zitten naar het vaste land waar we eindelijk langer blijven dan 3 uur ;) want ja we hebben alleen maar eilanden gezien zoals ik al zei zitten we nu op de boot naar Hua Hin we zijn bijna bij Chumporn waar we verder gaan met de bus dus ik ga voor nu stoppen maar als ik weer in Hua Hin ben ga ik weer verder schrijven

Woensdag 12 februari 2014, eergisteren zijn we aangekomen in Hua Hin rond de klok van 7 uur hadden we een hostel gevonden aan het strand waar we voor 3 nachten geboekt hebben. In de avond hebben we wat gegeten bij een klein, maar druk restaurant en zijn we daar na over de bekende nacht markt gelopen een hele drukke straat met links en rechts verschillende kraampjes heel veel vis, en restaurant vind je er ook een aardige markt waar we niks gekocht hebben we moeten ons toch echt nog heel even in houden we zijn bijna in Bangkok en dan gaan we echt goed winkelen dus nog even. Gisteren hebben we een lekkere dag op het strand gehad was even zoeken waar we moesten liggen maar hadden het gouw gevonden toen we aankwamen wisten we het niet helemaal zeker waren we nou nog in Thailand of waren we ontvoerd naar Benidorm, wauw BENIDORM BASTERDS IN THE HOUSEE!! Het stikt hier van de oudjes, dat had ik nog niet verteld maar Hua Hin is een toeristen pleister voor de oudere bevolking en ook zoveel nederlanders je moet nu echt oppassen wat je zegt, je kon ook paardrijden op het strand niet waar wij lagen want dat was klein maar fijn maar we hadden een stuk gelopen en zagen toen de kite surfers en de paarden over het strand galopperen, Cher der paarden hart ging sneller kloppen maar ze heeft het niet gedaan wel een oude dikke man ging paardrijden op een pony, alleen die pony had er niet veel zin in aaah zeiden we toen hij terug kwam zo zielig voor het paardje, toen we bij het hostel aankwamen liep dezelfde meneer langs en was met zijn vrouw in gesprek in het Nederlands haha OEPS! Maar goed volgens mij had hij ons niet gehoord, oké dus 12/2/2014 nog even lieve vrienden en familie en dan is het zover dan zijn we er weer en kunnen jullie al onze verhalen in het echt horen maar voor nu nog even verder lezen ;)! Vandaag hebben we een scooter gehuurd, denk dat dit de laatste keer is geweest dat we overal doorheen kunnen rijden, tegen het verkeer in over de snel weg, zonder knipperlicht, met helm zonder helm whatever overal waar je in ons regenachtige kikkerlandje een bekeuring voor zou krijgen mag hier en kan hier. Na het ontbijt hebben we bij het guest house en scooter gehuurd en zijn we op pad gegaan naar een aantal bezienswaardigheden, de eerste stop was bij het tankstation, haha we moesten tanken want de tank was leeg we waren bij een tankstation maar die hadden geen stroom dus we moesten verder, we waren alweer te ver gereden voor de floating market waar we heen zouden gaan, dus weer terug gereden en uiteindelijk de straat gevonden, toen zijn we ergens recht in gegaan waar we niet heen moesten dus weer terug, toen kwamen we een enorme hagedis tegen bijna net zo groot als die Komodo dragon op Komodo eiland in Indonesië, helaas wilde hij niet op de foto, dit keer wel een tankstation gevonden die net deed hier moesten we ook weer even op de foto, we hebben de floating market gevonden maar het idee dat we hadden en waar ze allemaal mee adverteren was hier niet te vinden, het wase en groot rondje om het water heen zo jammer, maar wel een beetje leuk om te zien er liepen niet veel mensen de bussen gingen voor ons weg dus dat was fijn. De volgende stop wisten we nog niet, want we hadden eigenlijk geen idee waar we heen moesten, we hadden wel een kaart en een idee van wat er te zien was maar geen idee hoe we alles moesten vinden, dus we zijn maar gewoon gaan rijden, op een gegeven moment kwamen we uit op de snelweg die zijn we maar gaan volgen tot we weer een bord tegen kwamen, die kwamen we tegen en dit was de black bhudda, weer bijna alleen op de weg in the middle of nowhere waar je omringd bent door landschap, het is zo ontzettend leuk om eigenlijk niet te weten war je heen gaat en je gewoon geniet van de natuur maar al snel komen we in de buurt, en zien we de black Bhudda, een grote Bhudda met dit keer geen renovaties! Hierna besluiten we maar om weer terug te gaan naar Hua Hin, waar we nog even lang het trein station zijn gereden en daarna naar de Starbucks voor en koffie en broodje. We hebben de scooters niet meer gebruikt, en zijn in de avond voor de laatste keer in Hua Hin wezen eten waar ik biefstuk met rijst had genomen en me rijst in een hartje kreeg zo lief! Morgen gaan we naar Bangkok met een klein mini busje en hopen we dat we rond de middag aan zullen komen en dan kunnen we eindelijk winkelen, genieten, winkelen, en misschien nog een beetje sightseeing!

Donderdag 13 februari 2014 BANGKOK BABY!!
Vandaag gaan we eindelijk naar Bangkok, niet omdat we er al aan denken om naar huis te gaan maar om te shoppen, ons mooi te maken voor we weer naar huis komen en om Cheryl haar verjaardag te vieren! We hebben er heel erg naar uitgekeken want we hebben ons toch echt een jaar in gehouden, en nu kunnen we dan nog ons laatste geld er door heen jassen! We zijn om half 1 weg gegaan uit Hua Hin, bye bye benidorm basterds en hello Bangkok we ontmoeten een stel voor we de bus in gaan die in Bangkok wonen, ze vertellen dat de situatie prima is en dat we ons geen zorgen hoeven te maken, ook geeft zij ons flink wat tips waar we kunnen shoppen, ons haar kunnen laten doen en nog wat sightseeing dat laatste weten we nog niet zo goed, misschien een volgende keer! We komen rond de avond aan in Bangkok, tenminste einde van de middag maar voor we door bet verkeer zijn met de taxi en een hotel hebben gevonden is het al avond, we vinden een mooi schoon hotel/guest house met eigen kamer en badkamer prima! Spullen gedumpt en we zijn op zoek gegaan naar wat te eten, en hebben het nodig al gezien van de winkels maar nog niet echt gewinkeld, we besloten om naar een ander gedeelte te gaan waar je naar de kapper kon gaan, we nemen een tuk tuk, de eerste keer en we worden flink afgezet eerste avond in Bangkok, en gelijk weten ze ons al af te zetten je zou denken dat we enigszins wat geleerd hebben maar goed maakt niet uit, we gaan op pad maar vinden helaas niks dus besloten we om te kijken of we onze wenkbrouwen konden doen en nep wimpers kunnen laten zetten ook dit was niet mogelijk. Stad en land hebben we al afgezocht onder tussen, maar we gaan maar weer terug naar waar we slapen misschien is daar nog hoop voor ons. En ja hoor, om de hoek van waar we slapen, 22 euro wenkbrouwen harsen en verven, wimpers verven en nep wimpers wel 2 uur gelegen ongeveer maar we zien er mooi uit, waren we natuurlijk al maar nu nog mooier ;)! Het is bijna 12 uur en dat betekend er is ER EEN JARIG HOERA HOERA, DAT KUN JE WEL ZIEN DAT IS CHERYL!! Met een klein taartje en kaarsjes vieren we in de kamer haar verjaardag, want we zijn een beetje moe en morgen hebben we nog een hele dag voor de boeg!

Vrijdag 14 februari 2014, cheryl haar verjaardag en onze laatste weekend van een fantastisch geweldig jaar! Vandaag gaan we naar de kapper, we nemen de taxi naar MBK shopping centre, een must see voor iedereen die in Thailand is nou dan doen wij dat natuurlijk. Met de taxi gaan we hierheen, we zijn luie Backpackers geworden maar het is cheryl haar verjaardag en we kunnen wel met de taxi, trein, bus gaan maar dan kom je op hetzelfde uit en nu gaat alles gewoon in 1 keer de taxi chauffeur kan ons alleen niet helemaal voor de deur afzetten want er zijn precies voor het shopping centre bezig met de demonstraties, fijn! We moeten een klein stuk lopen, voor we bij de demonstraties aankomen maar bet verbaasd ons ze zijn erg rustig en lachen naar ons we hebben geen probleem om naar het winkelcentrum te lopen door de demonstranten heen, het is grappig om dit ook nog te zien en mee te maken de mensen slapen en zijn overal, ze hebben kleine tenten opgezet en er een tenten kamp van gemaakt overal zijn demonstranten, muziek, mensen die op een podium zitten en ook nog eens met grote vrachtwagens met microfoons door de straten heen rijden eigenlijk best gezellig! Als we in het winkelcentrum aankomen is het een waar walhalla overal zijn winkels, markten in het winkelcentrum, tassen, schoenen accessoires en zo veel meer maar we gaan opzoek naar een kapsalon, we vinden er een paar maar uiteindelijk gaan we bij een ons haar doen, allemaal vragen ze een beetje rond hetzelfde dus het maakt niet veel uit maar wat cheryl wilt begrijpt niemand behalve dit meisje we hebben geloof ik 2 uur gespendeerd bij de kapper maar we zijn blij met het resultaat, na de kapper gaan we winkelen en eigenlijk hebben we niet veel anders gedaan, winklen, eten, tuk tuk, taxi, winkel oh had ik al gezegd winkelen ;)!in de avond zijn we lekker uit eten geweest en hebben we daarna nog een drankje gedaan voor Cher der verjaardag, al met al een geslaagde dag geweest! Zaterdag 15 februari gaan we naar de grootste markt van de wereld, tenminste in ons opzicht, deze weekend markt is 14 km lang hebben ze ons verteld maar voor ons is die wel 20 km lang als het niet langer is er komt geen einde aan, we zijn er al sinds 10 uur en hebben om 5 uur de meeste cadeaus wel gekocht voor ons zelf nog niet zo heel veel maar ook voor ons zelf hebben we de nodige dingen! We vinden het mooi geweest, na alles tien keer te hebben gezien kwamen we niet verder dan steeds een rondje te lopen en uit te komen bij hetzelfde elke keer kwamen we wel weer iets bekends tegen maar veel van wat ze verkochten was het ook wel hetzelfde dus we vonden het mooi voor vandaag, terug gegaan naar de kamer om daar de spullen weg te leggen en wat te gaan eten, een lekkere salade was welkom.

Zondag 16 februari 2014!
Wat is het raar om te zeggen maar de laatste dag is daar, morgen gaan we naar huis en we kijken er best naar uit om naar huis te gaan maar we hadden het ook niet erg gevonden om wat langer te genieten van Thailand, en ik bedoel het is maar slecht weer in Nederland en hier schijnt de zon dus waar kies jezelf voor ;)! Maar goed ook voor vandaag stond winkelen weer op de planning maar we waren er vandaag wel iets eerder klaar mee toen we echt alles hadden zeiden we tegen elkaar genoeg we gaan lekker terug naar de kamer! Cheryl wilde toch nog even naar de kapper hier dus die heeft de haar nog laten doen en ik heb nog maar even een lekkere manicure genomen al met al hebben we enorm genoten van onze laatste dag! Tijd om de tas in te pakken voor de aller aller laatste keer en ons klaar te maken voor een lange lange reis naar huis!

Lieve lieve lieve familie, kennissen, vrienden en andere geïnteresseerde die onze verslagen elke keer trouw gelezen hebben BEDANKT! Ik heb met heel veel plezier al mijn verhalen opgeschreven en met nog veel plezier willen delen!

Dank jullie wel voor alle berichtjes voor een veilige reis, tot vanavond!

XXXXXXXXXXXXX
C&N world travellersss are coming home!

• 16 Februari 2014 - 19:29

Coby Jellese:

Hoi Nicole,

Zo wat is het jaar snel om gegaan!!! En wat hebben jullie veel meegemaakt en beleeft,echt geweldig en om nooit meer te vergeten.
    Jij bedankt voor je heerlijke verhalen en ons laten mee beleven van wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Ik heb er van genoten.....
    Een goede terug reis en alvast WELKOM THUIS. Dikke knuffel van Coby

• 16 Februari 2014 - 20:19

Noom, Jullie Reiskin:

Wat een enorm verslag weer moeders hahaha tering toetje

• 16 Februari 2014 - 20:24

Greet Wilgenkamp :

Ik heb weer genoten van je verslag .Het roept weer veel herinnering op aan onze vakantie in Phuket/ Bangkok/ en anderen plaatsen .Thailand een heel fijn land .dikke kus en een goeie reis xxxxxxx

• 16 Februari 2014 - 20:40

Saars:

Wat klinkt ook Thailand weer aks een mooi land! De zoveelste mooie bestemming die jullie aandoen ;)! En wat klinkt jullie eerste adresje daar ook knus.. Een hoop mooie dingen gedaan en veel dieren gezien; super gaaf!! En nu weer onderweg naar huis.. Tot straks schatjes :) xxxxx

• 16 Februari 2014 - 22:02

Gladys:

Heeeeey Nicole,

Wat gek om te weten dat jullie nu gewoon aan de terugreis naar Nederland zijn begonnen!
    Ik heb zeer zeker genoten van je mooie verhalen en was daardoor (en door mijn geweldige fantasie haha) vaak ook even bij jullie aan de andere kant van de wereld...

Have a save trip home en see ya soon!!

Gladje

• 17 Februari 2014 - 16:23

Joanne:

Joehoee.. Saar is denk ik heel bljj dat ze je weer gaat zien. Je bent er geloof ik nu al bijna.. Waarschijnlijk ook tot snel! Xjo