De kleine vogeltje zijn terug!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nicole&Cheryl - WaarBenJij.nu De kleine vogeltje zijn terug!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nicole&Cheryl - WaarBenJij.nu

De kleine vogeltje zijn terug!!

Door: Nicole&Cheryl

Blijf op de hoogte en volg Nicole&Cheryl

20 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een geweldige oud&nieuw te hebben gehad was de tijd daar. We komen niet meer terug naar onze thuis haven, een aantal keer al was Australië ons 'thuis' ons schiphol, elke keer als we iets gingen doen ergens naar toe gingen; Indonesië, Fiji, Nieuw Zeeland kwamen we elke keer weer terug in OZ, dit keer niet. Zoals jullie misschien al hadden gelezen in het andere verslag hebben we Dennis vanmorgen afgezet op t vliegveld, daarna hebben we zelf een taxi genomen om naar het vliegveld te gaan onze vlucht naar Singapore gaat om 14:30 vanmiddag en dan vliegen we vanavond door naar Kuala Lumpur (KL) het zal wel weer even wennen zijn om weer in een ander land aan te komen, weer ander geld, weer andere tempratuur en oh zo vervelend elke avond uit eten, nou geloof me eerst is het wel leuk maar je wil op een gegeven moment gewoon weer zelf koken want je weet niet meer wat je moet eten er is zoveel keus maar ach we klagen niet want als er mensen zijn die lekker kunnen koken, is dat zeker de lokale bevolking in Azië en Indonesië! We komen om half 8 aan in Singapore onze volgende vlucht is om kwart voor 10 en om kwart over 11 komen we aan in KL waar we en taxi nemen naar ons hostel, tenminste we hopen dat we hier nog kunnen slapen, we hebben niks geboekt. Reggea Mansion is de bestemming op aanraden van twee meiden die we in NZ hebben ontmoet, als we aankomen hebben ze nog twee bedden vrij voor ons, we besluiten om 2 dagen te boeken, kunnen we in ieder geval morgen een beetje langer blijven liggen, het is namelijk al 1 uur als we eindelijk aankomen. We komen in de kamer die lijkt op een weeshuizen kamen maar zo schoon en best lekkere bedden, de medewerkers in het hostel zijn erg vriendelijk en helpen ons met de tassen en laten ons zien waar alles is. De volgende dag gaan we na het ontbijt de stad in, eens kijken waar we zitten. Ik had op Facebook een berichtje gezien van een jongen die we ontmoet hadden in Java, hem hebben we die dag nog gezien en hebben we wat mee gedronken. Daarna zijn we door China Town heen gelopen, en daar zijn ze hoor de kleine vogeltjes, ons mode hart gaat weer kloppen en de eerste geluiden komen van achter in de kraampjes cheapcheapcheap! Alles is goedkoop en alles is in 1000 stuks, 20 x dezelfde tassen, portemonnees zonnebrillen om gek van te worden! Wij denken dat een vakantie naar New York echt niet nodig is, KL IS HET WALHALA! En dit is nog niet eens alles dit is het begin van deze mode stad! Het mag dan allemaal namaak zijn maar het lijkt verdomd veel op het origineel, ze worden steeds beter! En we moeten nageven dat het hier in Maleisië rustiger is qua verkopen en aan je trekken dan in Bali, Turkije en alle andere landen waar ze dat doen als je niks koopt wensen sommige je zelfs nog een fijne dag :)! Na een dag winkelen gisteren ( niks gekocht ) gaan we vandaag op de Historische dag over, we hebben de wekker vroeg staan (8uur) ontbijt, douche en met de trein naar het bus station, het openbaar vervoer is hier top, het beste wat we tot nu toe hebben gehad, geen taxi gewoon de trein, bus of benen wagen vandaag gaan we naar Melaka, een oud historische stadje dat twee uur met de bus van KL is, vroeger ongeveer rond 1700 behoorde deze stad aan de Portugezen, later heeft Nederland dit overgenomen, met of zonder geweld dat weet ik niet maar ik weet wel dat die pannenkoeken deze mooie stad hebben weggeven aan de Britten! Het is een stad die nu terug te vinden is op de Unesco lijst en dat is zeker terecht! We hebben eerst de ene kant van de stad bekeken, hier kon je de kleine winkels zien, Chinese tempels, en nog een aantal andere bezienswaardigheden. Aan de andere kant van het water (deze rivier wordt ook wel little venetie genoemd, alhoewel het ook wel erg op een van de grachten van Amsterdam lijkt) konden we meer terug vinden van Nederland, we liepen een weg omhoog en vonden daar een oude kerk/ruïne waar we grafstenen tegen kwamen met daar Nederlandse woorden op maar we konden het niet helemaal plaatsen, wij dachten oud Nederlands, Fries of Duits/Nederlands we zijn er nog steeds niet achter in ieder geval was het indrukwekkend om te zien en te zien wat zo een stad zo bijzonder maakt om op de Unesco lijst te staan, in deze stad geld een niet roken verbod, er wordt nergens gerookt binnen de bezienswaardigheden zodra je meer dan 50 meter van de omgeving verwijderd bent mag je roken, ze zijn zo schoon alles wordt bijgehouden overal lopen mensen die alles schoon houden ze beschermen hun stad en terecht want dit een een mustsee als je ooit naar Maleisië gaat! Na 4 uur rond gelopen te hebben besluiten we om terug te gaan naar KL, we moeten nog twee uur met de bus terug en we moeten nog een extra nacht bij boeken want we willen nog niet weg. Als we rond half 7 weer terug zijn op het bus station besluiten we om te kijken of de winkels nog open zijn, er schijnt een heel groot winkel centra te zijn vlak bij ons hostel maar je moet hier wel heen met de trein maar het is maar een paar haltes! Als we aankomen krijgen we allebei zware hartkloppingen ik denk dat veel vrouwen flauwvallen zodra de eerste stap in dit centrum is gezet! Het is het grootste winkel/entertainment centrum dat je ooit heb gezien, tenminste wat wij ooooit hebben gezien het geeft denk ik 10 verdiepingen is 2 keer zo breed als menig winkel centrum en toen we de avond wilde afsluiten met sushi kwamen we tot de ontdekking dat er gewoon een Walibi in dit centrum zit HAHA , als je bij de mc Donalds zat kwam de achtbaan voor je langs, werkelijk waar we hebben nog nooit zoiets gezien! Als we gegeten hebben en bijgekomen zijn van dit centrum gaan we terug naar de trein buiten regent het weer maar dat maakt niet uit want we gaan terug naar het hostel waar we onze nieuwe vrienden weer tegen komen die vandaag ook hadden gewinkeld, we praten nog even over de dag en gaan daarna allemaal slapen we zijn total loss! We hadden toch maar besloten om een extra dag te blijven in KL gewoon om nog meer winkels te bekijken, zo spenderen we vandaag dus ook de dag shoppen, koffie drinken bij starbucks en uiteten bij bar boven op het hostel een prima afsluiter vanmiddag hebben we ons bus kaartje gekocht voor Penang waar we morgen heen gaan. Dinsdag 7 januari alweer vanmorgen hebben we ontbeten en nu zijn we aan het wachten op de bus, om 11.30 gaat hij als het goed is maar het is nu 11:15 en er is nog geen bus te bekennen om half 1 een uur later dam gepland gaan we dan eindelijk weg, het duurt ongeveer 5 uur maar deze buschauffeur neemt er lekker de tijd voor, onderweg stoppen we twee keer 1 keer om te plassen en 1 keer om te eten, bijna zijn we in Penang, we moeten de grote brug nog over en dan zijn we er maar voordat dat zover is stoppen we eerst nog ergens een half uur om andere mensen uit de bus te laten die een andere bestemming hebben, zo stom waarom zijn die mensen dan niet gelijk in die bus gegaan?? Nou wij weten het ook niet wat we wel weten is dat we heeel nodig moeten plassen en hier geen wc te bekennen is. Uiteindelijk komen we om half 7 aan bij de bushalte waar we nog een taxi moeten nemen om in de stad te komen, we hadden van een van die meiden een hostel gekregen waar het goed was om te slapen, we vroegen aan een taxi chauffeur of hij ons naar dat hostel wilde brengen, eindstand wil die vent ons bij een heel ander hostel afzetten, maar daar gaan we niet mee akkoord hij vraagt aan iemand of hij weet waar het hostel is, die meneer rijdt een rondje en stopt op precies dezelfde plek, wat blijkt het hostel zit verstopt onder dat hotel, hiihi grapje meneer de taxi chauffeur we wisten niet dat je boos werd! We konden gelukkig terecht in het hostel want zoals we in het begin steeds hostels boeken gaan we nu elke keer maar op de bonnefooi, het hostel ziet er schoon uit en erg groot, maar het is heel rustig in het hostel we hebben grote single bedden en dit keer slapen we lekker beneden. We hebben de tassen in de kluis gedaan en zijn wat gaan eten, we vonden een restaurant dat precies zo was als bijna een jaar geleden in Singapore, the Red Garden allemaal diverse tentjes waar je allemaal maaltijden kan halen uit allerlei verschillende landen, Thais, Western, Italië pizza, Sushi dat laatste dat is Cheryl die is bijna een vis, zoveel sushi heeft ze al gegeten sinds we hier zijn en dat wordt alleen nog maar meer mijn kleine visje! Na het eten zijn we naar het hostel gegaan hebben gedoucht en zijn naar bed gegaan. Nadat we lekker een beetje hebben uitgeslapen zover als dat kon, want naast ons hostel hadden ze het briljante idee een moskee te bouwen, en deze mensen vinden het nodig om met hun geloof om 6 uur jawel 6 uur in de ochtend al te gaan jengelen, bloed irritant maar geloof is geloof en we zijn niet respectloos maar het is niet het leukste geluid om mee wakker te worden en al helemaal niet om 6 uur in de ochtend, maar goed we hebben ontbeten want dat zat ook bij de prijs inbegrepen en zijn daarna de stad in gegaan, we hadden een kaart gekregen waar alles op stond aangegeven alle bezienswaardig heden die op loop afstand waren, Little India, een kerk, een museum, een monument maar ook tekeningen, allemaal tekeningen die heel apart zijn, twee kinderen op de schommel, dan hangen er dus twee schommels en zijn die kinderen er achter getekend, zo ook met een motor en met een grote fiets heel leuk om te zien. Die middag eten we bij een andere groot eethuis waar je ook weer allemaal dingen kan kiezen, het is zo moeilijk om een keuze te maken want alles is zo lekker. Later die middag zijn we in een winkelcentrum, waar ik een bh scoor voor 4€ hihi we zijn dol op dit land alles is zo goedkoop en ze zijn zo modebewust, we kijken echt uit naar Thailand waar we flink kunnen shoppen! De volgende dag gaan we na het Nationale Park, ook wel the Jungle we willen een tocht doen van 3 uur naar turtle eiland, maar het begint te regen net als gisteren. Het is de ochtend droog en dan in de middag begint het te regenen, niet zo zachtjes hoor nee met bakken valt het uit de hemel hebben we net een uur als het niet langer is in die stomme bus gezeten waar het zo koud is dat als je dood gaat je nog 3 weken goed blijft moeten we der weer in, morgen gaan we terug en zetten we de wekker zodat we in de ochtend kunnen lopen voor het gaat regenen zo stom als het regent want je kan gelijk niks meer doen dus we hebben maar binnen gezeten en zijn toen het droog was wat gaan eten en daarna maar weer naar bed, jullie denken vast wat een saaie dozen zijn het geworden, we hebben al zo lang niks meer gelezen van een goed feestje, nou het uitgaan hier in Maleisië is niet zo denderend, we bewaren al onze energie voor Thailand waar we flink uit ons bol gaan, en genoeg kunnen dansen en feesten en zuipen haha! Vrijdag 10 januari is het dan zover we gaan lopen, na een lange tijd gaan we weer lekker de Nike's aandoen en een mooie wandeling maken, het eerste stuk omhoog is het zwaarst daarna gaat het prima, elke kilometer denk ik die je hebt gelopen staat er een rust huisje zonder prullenbak het is 4 km lopen naar het strand, na 2 km lopen eten we een een broodje weer zonder prullenbak een nationaal park wat ze schoon willen houden zonder prullenbak?? Uiteindelijk komen we aan bij het strand, en ja hoor geen baby schildpadden en ook geen strak blauwe lucht maar donkere grijze wolken, we drinken even wat en en gaan we terug naar het begin ook hier weer is het eerste stuk het zwaarst maar dan ook echt het zwaarst, jeetje wat een eind omhoog zoveel traptreden ik heb ze niet geteld maar het waren er heel veel onderweg hoorde we het onweer al aankomen! Na ook weer anderhalf uur komen we weer aan bij het begin punt, eindelijk een prullenbak eindelijk al ons afval weggooien tip voor het np, meer prullenbakken gelukkig nog geen regen dus we kunne droog naar de bus! Verder was het een hele mooie wandeling, veel groen veel bomen veel stranden alleen jammer van het weer zweten als een otter, we waren zeik nat en dan weet je gewoon al dat je zo weer die koude bus in moet en koud dat die was, niet normaal! Toen we eindelijk terug in het hostel waren hebben we direct een warme douche genomen en kwamen we eindelijk een beetje op temperatuur, de rest van de dag hebben we niks meer gedaan behalve dan gegeten in de avond bij the red garden! Alsof we gisteren nog niet genoeg actieve dingen hadden gedaan gaan we vandaag een fiets huren, we gaan vandaag door Penang op de fiets, er zijn nog een paar dingen die we willen zien en we willen niet meer in de bus en lopen is een beetje te ver, onze eerste stop is de liggende Budha een heel groot beeld met daarom heen allemaal andere Buddha, iedere Budha heeft ze eigen betekenis, de een staat voor geluk, liefde, de ander voor rijkdom, en ga zo maar door! Als we de hoek om lopen en aan de achterkant van de liggende Budha komen ziet Cheryl iets moois, en zegt Oh dat zijn mooie fasen Nicole, waarop ik keihard maar dan ook keihard begin te lachen en ze zegt wat, ik zeg dat zijn urne HAHAHAH! Het is zo niet grappig als ik het nu vertel maar dat moment was gewoon te grappig, ze had er helemaal niet aan gedacht maar het was brij logisch dat zei ze zelf ook achteraf. We liepen nog naar de overkant toe waar nog een kleine Bhuda tempel was maar waar een nog grote Bhuda in stond en toen gingen we terug naar de fiets, toen we allebei gingen zitten hadden we zo een zere kont, dat we besloten om die rot fietsen terug te brengen en maar verder te gaan lopen want we hadden ook nog een paar dingen in de stad niet gezien, van places of interest list, maar toen we de fiets hadden terug gebracht gingen we onze ferry ticket boeken voor naar Langkawi morgen en vroegen we hoe dat zat met de bus daar naar toe en hebben we nog even gekeken voor vliegtickets naar Thailand we hebben wel wat gevonden maar nog niks geboekt dan doen we volgende week wel. Morgen vertrekt onze boot naar Langkawi om half 9 dus weg aan vroeg naar bed want we moeten er vroeg uit om op tijd in de haven te zijn, gelukkig is de haven niet ver en kunnen we met de lokale bus daar heen.

Een mooie zondag morgen, 7:30 zitten we in de bus op weg naar de haven. Bij de eerst volgende stop stappen er vier jongens in de auto waarvan er een nog ladder zat is volgens ons, of hij is altijd lomp! De jongens gaan ook naar Langkawi, we hopen maar dat het eiland heel groot is haha, die jongen waarvan we dachten dat hij dronken was die zegt dat er een festival is in Langkawi en dat iedereen die binnen komen een tattoo of piercing krijgt in ze gezicht haha oké je bent dus nog lam van de vorige avond. Na 5 haltes komen we aan bij de haven waar we al vrijwel direct door de boot op kunnen, de boot ziet er prima uit voor 2,5 uur onze tas wordt ergens anders gelegd zodat we die niet mee de boot in hoeven nemen. We waren al gewaarschuwd dat het best fris kan zijn op de boot, maar helaas we hadden niet geluisterd en hadden bet stervend koud, we waren zo blij toen we eindelijk in Langkawi aankwamen en van de boot afkonden, eindelijk warmte, geen regen maar zon het heeft even geduurd, maar eindelijk hebben we zon zee strand! Aangekomen in de ferry terminal komt de eerste taxi chauffeur al naar ons toe, hij brengt ons wel waar we heen moeten terwijl die niet weer waar we heen moeten haha, goedkope taxi kom maar, kom maar, Cheryl moet naar de wc dus ik stond op haar te wachten toen kwam die nog twee keer naar me toe en toen Cheryl klaar was toen gingen we maar met hem mee naar buiten, samen met nog twee andere meisjes gingen we de taxi in en bracht hij ons naar een ander plekje, genaamd Cenang. We zouden eigenlijk in een guest house blijven waar Julia verbleef die we hadden ontmoet in KL maar toen de taxi chauffeur ons daar heen bracht dachten we aaah neee doe ons dat resort maar waar we net langs reden. Hij heeft ons terug gebracht naar het resort en hier konden we gelukkig blijven voor een week, we hebben onze spullen in de kamer gezet en onze bikini aangetrokken en lekker de rest van de middag op bet strand gelegen! We hebben al weer wat lekker tentjes voorbij zien komen waar we kunnen eten en zijn die avond een beetje door de straat heen gelopen, en uiteindelijk beland bij ons hotel haha! Er zitten genoeg restaurantjes en we zijn hier nog een week, dus tijd genoeg. Ze zeggen dat je altijd van een drukke dag met dingen doen moe wordt, maar wij worden ook heel moe van een dag niks doen ik denk dat je daar nog lamlendiger van wordt dan de hele dag druk bezig zijn met van alles en niets! Het is alweer maandag 13 januari, voor vandaag hebben we nog een dag strand ingepland, we moeten toch echt een beetje kleur op doen voor we thuis komen want je moet natuurlijk wel kunnen zien dat we weg zijn geweest! Die twee meiden die bij ons in de taxi zaten, zitten ook bij ons in het resort en we hebben die dag samen op het strand gelegen, morgen gaan we een scooter met ze huren en gaan we een beetje het eiland rond. Dinsdag ochtend geen strand dag maar een tour dag, Hannah en Sophie die twee meiden die bij ons in de taxi staan hebben niet zoveel ervaring op de scooter en al helemaal niet in een ander land, daarom huren wij de scooter en rijden wij ook. Om 9 uur staan we bij het verhuur bedrijf om de scooters te huren we hebben vandaag een druk progamma, de kabel baan in het noord-westen, een must see waterval niet ver van de kabel baan, een paar stranden, de zee arend en de stad oh ja dan zijn we het hele eiland rond geweest haha. Het is vanaf waar we zitten ongeveer 30 minuten naar de kabel baan, als we hier aankomen is het erg druk met auto's maar in het park niet zo druk met mensen, tot we bij de kabelbaan aankomen, hier waren ze dus allemaal verzameld voor dat we uiteindelijk in de gondola zaten waren we zeker ander half uur verder, deze was zoveel hoger dan die in Nieuw Zeeland, vooral het laatste stuk van de baan dat ging recht omhoog het uitzicht was wel heel erg mooi, je had een mooi uitzicht over de Burau bay en aan de andere kant de grote blauwe oceaan, ik denk dat we ongeveer 3 uur hier zijn geweest voordat we weer verder gingen scooteren, de waterval was niet ver van de kabelbaan, seven walls waterval heet die nou voordat je daar bent moet je dus eerst een heuvel op, nu was dit geen makkelijke heuvel maaar een hele stijle heuvel het zweet liep weer overal en toen we bij de waterval aankwamen dachten we hebben we hier nou voor omhoog gelopen haha, deze was zo niet bijzonder we hebben echt zoveel mooier watervallen gezien en zeker dat we in Thailand straks ook hele mooie watervallen gaan zien maar goed we waren in de buurt dus kon geen kwaad. We hebben niet gezwommen maar wel wat foto's gemaakt, daarna hebben we beneden wat gedronken en zijn we naar de stranden gereden in het noorden hier wilde de meiden even een stukje rijden, het was toch rustig met verkeer dus dat kon wel 1 had geen rijbewijs de ander had wel een rijbewijs, die zonder rijbewijs kon zo weg rijden zonder problemen, die met rijbewijs nou toen die weg reed dachten we al dat gaat fout, en ja hoor iets verder op ging het fout ze reed zo met de scooter en al de berm af tijdens het draaien, arm kind helemaal open der knie, hand, arm gelukkig waren er mannen in de buurt die de scooter uit de sloot hebben gehaald met Hannah ging alles goed op de schaafwonden na wij hebben maar weer verder gereden, we gingen naar de stad dit was volgens mij de langste afstand die we hebben gereden die dag. We gingen hier naar de grote zeearend, ik ben er nog niet achter waarom ze deze hebben maar het zorgt wel voor leuke foto's, vanaf hier gingen we terug naar de scooter en naar de stad maar volgens ons was dit geen stad, er was een kleine markt en al helemaal geen leuke restaurantjes, we besloten dus om maar weer terug te gaan en bij ons in de straat te gaan eten, dat Arabische tentje waarvan ik de eerste keer zei toen ik er lang liep oh hier ga ik dus echt niet eten, maar eindstand zitten we hier nu dus al voor de 3 of 4 de keer maar ze hebben dan ook echt onwijs lekker eten dus waarom niet. De volgende dag lagen we weer lekker aan het strand, die meiden hadden hun laatste dag vandaag en gaan morgen naar Thailand we hebben niet veel bijzonders gedaan dan alleen zonnen en eten, zo een naar leven!

Zondag 19 januari, de laatste dagen hebben we doorgebracht met uitslapen, zonnen, eten, slapen oh en we hebben twee films gekeken maar vandaag gaan we terug naar Penang, want morgen vliegen we vanaf daar naar Thailand. We zullen Langkawi missen, lekker eten, mooi weer en lekker niks doen het ultieme leven ;)!
Om 12 uur gaan we met de taxi naar de ferry we hebben geen ticket geboekt van te voren dus dat moeten we nog even regelen voor we weg kunnen, eindstand GEEN directe tickets meer naar Penang, oh oh en nu... Nou dan maar volgende oplossing de ferry naar het vaste land en dan vanaf daar met de bus naar Butterworth om vervolgens daar weer een ferry te nemen naar Penang, of kijken of we in Kuala Kedah waar we heen moeten verder kunnen met de ferry. We hebben wel veel pech met weg komen uit Langkawi, onze boot zou om drie uur gaan maar het is nu ondertussen 5 uur en we zijn nog niet weg, 5:20 uur vertrekken we uiteindelijk uit de haven het duurt ander half uur met de ferry om naar het vaste land te gaan, jullie vragen je zeker af waarom vliegen ze niet, omdat ze hier nog al gek zijn en wij geen 200 euro of meer voor een ticket wilde betalen, en met de ferry en bus of war dan ook is zo makkelijk (als alles op tijd gaat) en zo goedkoop. Als we eindelijk aankomen in Kuala Kedah is het erg druk om een taxi te krijgen, wat we niet wisten was dat je vanaf de ferry met een taxi naar het busstation moest, twee Italianen kwamen naar ons toe om te vragen of we de taxi met hun wilde delen, ja hoor dat willen we wel zodoende stonden we te wachten op een taxi, er kwamen nog twee mensen naar ons toe lopen die ook naar Penang moesten, toen was het idee om een taxi te nemen en die met ze 6en te delen, uiteindelijk kwam er een taxi en die zou ons naar het busstation brengen, dus we gingen met die twee Italianen in de taxi naar de bus, want dat was toch goedkoper dan met de taxi helemaal naar Penang. Toen we nog geen 200 meter verwijderd waren van het begin punt stelde hij voor om ons naar Penang te brengen want daar woont hij oh wat hebben we nu mazzel hij moet daar heen wij moeten daar heen dan zak het vast wel goedkoper kunnen dan 200 ringit (44 euro) uiteindelijk deed hij het voor 140 gedeeld door 4 DIKKE PRIMA, GAS EROP! Het is ongeveer 1,5 uur naar Penang, maar dat was echt zo om want onze taxi chauffeur was echt de meest grappigste persoon op aarde hij had 7 kinderen 6 jongens 1 meisje. was gescheiden en opzoek naar een nieuwe vrouw, die Italiaanse jongen moest hem het geheim geven hoe die zo een mooie vrouw had (ze was niet zo mooi hoor) lang niet zo knap als dat wij zijn (HAHA) hij had de leukste opmerkingen totdat die overschakelde naar sex dat was hilarisch, heb je wel een durrian gegeten, durrian fruit, wij noemen het durrian pouwer nou als je dat neemt dan stop je niet meer, als ik het nu neem gaat me auto verder zonder banden, het is geweldig wij 3 meiden zaten op de achterbank hij kijkt in ze spiegel en zegt wie wil durrian proberen HAHA we hebben nog nooit zo een taxi chauffeur meegemaakt, toen we moesten tanken kreeg hij Nescafe van die Italiaan, toen zei die is dit ook goed voor sex, en zo ging het nog een tijdje door toen we uit de taxi gingen moesten we hem wel een hand geven en als we nog een taxi nodig hadden moesten we bellen. We hadden van die twee meiden in Langkawi een ander adres gekregen van een hostel in Penang, goedkoper en met lekker ontbijt hadden we dat nou maar eerder geweten, deze was nog goedkoper dan dat we hadden en schoon, netjes lekkere bedden en mooie schone douche en toiletten dat had die andere ook zeker weten maar deze was goedkoper en je kreeg eigenlijk hetzelfde. We hebben nog wel even wat gegeten in de red garden, en hadden eindelijk een keer live muziek. Daarna zijn we naar bed gegaan en het duurde niet lang voor we KO waren, nu zitten we in het vliegtuig waarvan we hopen dat ie het red tot Thailand HAHA GRAPJE maar het is wel een propeller vliegtuig maar we zijn er bijna, dan gaan we eindelijk aan ons Thailand avontuur beginnen ik kan niet wachten om iedereen te zien maar jullie moeten nog echt even geduld hebben, gelukkig is een ding zeker iedereen die onze verslagen heeft gelezen hoeft niet te luisteren naar een heel jaar vol belevenissen tenzij jullie het nog een keer willen horen dan vertellen we het graag :). Tot het volgende en tevens laatste verslag, bedankt weer voor het lezen!

Liefs en dikke kus
XOXOX

• 20 Januari 2014 - 12:13

Diny:

ik heb ze allemaal bewaard je kan er haast een boek van maken
    je verveelt je nog steeds niet,
    dat is alleen maar fijn maar nu gaan we je gauw dat is nog veel fijner
    dikke kus ik spreek je gauw xxxxxxxx

• 21 Januari 2014 - 11:07

Pappie:

Dat zijn nou van die lekkere "sleeptime stories".
    Ik heb fantastisch geslapen en voel me heel relaxed.
    xxxxxxxxxxx

• 26 Januari 2014 - 15:06

Saar:

Hi lieffie's,

Nou heb weer even de laatste 2 verhalen teruggelezen en ben weer up-to-date!! Wat een heerlijkheid maken jullie toch nog steeds mee, gekke dingen maar vooral zoveeeeel geweldigheid!! Nu lekker in Thailand aan het genieten en dan toch echt weer bijna naar het kikkerlandje.. Geniet ervan!! Dikke knuffel xx